הסיפור של לירון

הסיפור של לירון

לירון (28), נערה בעלת צרכים מיוחדים, נקלטה ב"בית שקמים" בשנת 2008.

במהלך שהותה ב"בית שקמים" הפגינה לירון רמה גבוהה של תפקוד עצמאי בחיי היומיום ובתחום התעסוקה. הצוות המלווה שמח להיווכח בהתקדמותה וערך שינויים תכופים בתכניות הקידום האישי שלה. ביטחונה העצמי גבר, ועמו התעצם השיפור בתפקודה.

צוות "בית שקמים" המליץ לשלב את לירון בתכנית "שווים במדים". התכנית – בשיתוף עם צה"ל ועם משרד הרווחה – משלבת בשירות הצבאי אנשים בעלי צרכים מיוחדים. המשתלבים הם חיילים מן המניין. גיוסם מעוגן בתפיסה האומרת שהשירות בצה"ל הוא חוויה מעצבת ומכוננת עבור כל מתגייס, על אחת כמה וכמה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. ההכרה העצמית בתרומתם למערך הצבאי מעצימה את החוויה עבורם.

חניכי התכנית משרתים בתפקידים חשובים ויצרניים, התורמים לצה"ל ומותאמים ליכולתו של המתגייס בעל המוגבלות. מטרתה המרכזית של התכנית היא חיזוק ביטחונם העצמי של המתגייסים, חיזוק תחושת הערך העצמי והידיעה בדבר יכולתם להיות חלק אינטגרלי מהחברה בישראל. ערך לא מבוטל יש לקיום מפגש חיובי בין אנשים עם מוגבלויות ובין כלל המשרתים בצה"ל – חיילים ומפקדים.

לירון השתלבה היטב בתכנית. ראוי לציין כי בטקס שנערך ביום העצמאות 2011 קיבלה תעודת הצטיינות על תפקודה ועל השתלבותה המוצלחת בצה"ל.

לירון תסיים השנה את שירותה הצבאי ואמורה להשתלב בתעסוקה בשוק החופשי.

נזכיר:
"בית שקמים" הוא בית לכל דבר. דייריו זוכים לאינטראקציה חברתית ומקבלים יחס חם ואכפתי מהצוות. הצוות מאמין ש"לכל דייר יש זכות בסיסית לחיות חיים נורמליים בסביבתו הטבעית, לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולהשתלב במרקם החברתי, התרבותי והתעסוקתי עד כמה שניתן – בהתאם ליכולתו, לרצונו ולצרכיו".